Reuters skriver, at de skip som tar rundt i verden fra Norge ikke får så mye penger som de pleide å gjøre. Norge har mange inntektene fra disse skipene, og spesielt de som seiler rundt med olje er så en viktig del av økonomien at vi må være forsiktige. Likevel, prisene faller så lavt at det nesten ikke lenger lønner seg å seile ture, den såkalte «break even» kommer nærmere og nærmere, og det betyr at det er mindre penger i seiling med olje. Det er åpenbart et problem for Norge, men likevel er det ikke noe som er uutholdelig.
Spesielt skipene som tar til Korea har blitt ramt hardt, og disse skipene blir kke betalt mer enn $ 25.000 per dag. Det er ikke mer enn noen få tusen fra å lande på, og prisene for Kina er ikke engang informert. Hva de så er på, kan man bare gjette, for det er ikke å vite. Svingninger av denne typen er ikke noe som er uhørt, og derfor er det nok noe som kommer til å jevne ut igjen. Men det er ikke lett ikke å ha frykt for at det ikke kommer til å gjøre det. Andre steder i verden de er fortsatt villig til å betale det norske skipet litt mer penger, så det er håp, selv om prisene faller litt.